BEJEGENING

Sterk in Gesprek: Zonder ongemak praten met iemand met een handicap of ziekte

Wanneer voel jij je welkom als klant of collega?

Een vraag die we stelden aan ruim 100 mensen met een handicap, ziekte of andere bagage.
Hoewel de antwoorden flink varieerden, bleek er één belangrijke gemene deler: bejegening.
De manier waarop men wordt aangesproken, bevraagd of geholpen is bepalend voor hun ervaring.

WAT GAAN WE DOEN?

Praktisch oefenen met het voeren van gesprekken.

Uw collega’s krijgen antwoord op vragen als:

  • Hoe en wanneer bied ik mijn hulp aan?
  • Hoe ontdek ik wat iemand heeft?
  • Hoe steun ik iemand bij slecht nieuws of blijvend letsel?
  • Wat kan ik doen of zeggen als iemand emotioneel wordt?
  • Hoe leg ik mijn kind uit wat iemand heeft?
  • Hoe voer ik een ongedwongen gesprek?
  • Hoe geef ik iemand een compliment over de omgang met beperkingen of een verlies?
  • Welke woorden kan ik gebruiken zonder iemand te kwetsen?

VOOR WIE?

  • Organisaties die inclusiever willen worden en collega’s handvatten willen geven die zorgen dat zowel klanten als collega’s zich welkom voelen. Of je nu werkt bij de ontvangstbalie, telefonische klantenservice of als HR-professional.

NA DE TRAINING HEEFT U

  • Collega’s die antwoord hebben op bovenstaande vragen en weten op welke manier ze andere collega’s en klanten kunnen bejegenen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Deze training kan volledig op de eigen organisatie afgestemd worden zowel qua duur als qua inhoud. Tevens kan deze training online en fysiek worden gegeven.

DE TRAINERS

Martine Baadenhuijsen

NIEUWSGIERIG?

Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact op met Martine Baadenhuijsen. Zij is bereikbaar op 06-52674903 of vragen@allinclusiveatwork.nl